Παρόμοια θέματα
Πρόσφατα Θέματα
ΕΟΡΤΟΛΌΓΙΟ
Ροή είδήσεων
Τίτλοι εφημερίδων
Φαρμακεία
Νέες Παραστάσεις
Σελίδα 1 από 1
Νέες Παραστάσεις
Σύγχρονο
Η δεύτερη παράσταση του Κύκλου Προμηθέας, είναι η πρόταση της ηθοποιού και περφόρμερ από την Τουρκία, Σάικα Τεκάντ. Πρόκειται για την τραγωδία του σύγχρονου ανθρώπου, που χάνει την ικανότητά του να συμμετέχει ενεργά στη ζωή. Εγκαταλείπει τις μεγάλες ιδέες και τα μακροπρόθεσμα σχέδιά του για να επιτύχει τους μικρούς, ασήμαντους στόχους της καθημερινότητας και τις ψεύτικες ανάγκες που του δημιουργεί το κοινωνικό σύστημα.
How to forget in 10 steps [Anti-Prometheus]
Τα δεσμά του σύγχρονου ανθρώπου είναι ανάλογα, αλλά ταυτόχρονα πολύ διαφορετικά από αυτά του μυθικού Προμηθέα. Ο ανάλογος θεός-τιμωρός είναι σήμερα το κοινωνικό σύστημα που δένει τον άνθρωπο πάνω στον βράχο του μικρόκοσμού του. Έτσι αυτός εγκαταλείπει την κοινωνική του ταυτότητα και παραμελεί την ενεργή συμμετοχή του στη ζωή, καθώς βομβαρδίζεται από πληροφορίες που τον πιέζουν να επιλέξει να είναι θύμα του συστήματος και όχι κυρίαρχος και διαμορφωτής του. Απομακρύνεται από τους πραγματικούς στόχους και τα ιδανικά του και θεωρεί ότι η μόνη του «ελπίδα» είναι η κατάκτηση των επίπλαστων στόχων και η κάλυψη των ψεύτικων αναγκών που του δημιουργούν.
Σε ένα σκηνικό που συμβολίζει το κοινωνικό σύστημα και τη μάταιη μάχη του ανθρώπου εναντίον του, ο ηθοποιός μάχεται ενάντια στα βασικά στοιχεία της σκηνής: τους φωτισμούς, τον ήχο, το σκηνικό. Το How to forget in 10 steps είναι μία περφόρμανς στην οποία ερμηνευτές και κοινό μοιράζονται μία κοινή εμπειρία ενάντια στους επιβεβλημένους κανόνες και στις προκλήσεις της σκηνής και της ζωής.
SAHIKA TEKAND (Σάικα Τεκάντ)
Η τουρκάλα καλλιτέχνης Σάικα Τεκάντ γεννήθηκε το 1959 και σπούδασε θέατρο και υποκριτική στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Dokuz Eylül, από το οποίο ανακηρύχθηκε διδάκτορας. Το 1984 αρχίζει να εργάζεται ως ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου και παράλληλα διδάσκει υποκριτική στο πανεπιστήμιο. Το 1990, μαζί με τον σύζυγό της, Εσάτ Τεκάντ, ιδρύει το εργαστήριο Studio Oyunculari (Στούντιο Ογιουντζουλαρί / The Studio Players), στο οποίο έχουν εκπαιδευτεί κατά καιρούς πολλοί γνωστοί Τούρκοι ηθοποιοί. Ανεβάζει θεατρικά έργα από το σύγχρονο ρεπερτόριο, διασκευές αρχαίας τραγωδίας και δικά της έργα, και από το 1997 σταματά την πολύ επιτυχημένη κινηματογραφική της καριέρα και αφοσιώνεται πλήρως στο θέατρο: γράφει, παίζει, σκηνοθετεί, εκπαιδεύει νέους ηθοποιούς και σκηνοθέτες, διδάσκει σε διάφορα ακαδημαϊκά τμήματα. Έχει αναπτύξει μια δική της σκηνική και υποκριτική μέθοδο, την οποία ονομάζει «Performative Staging and Acting». Με το Στούντιο Ογιουντζουλαρί έχει συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ, τουρκικά και διεθνή, αποσπώντας τιμητικές διακρίσεις και βάζοντας το όνομά της ανάμεσα στα πιο σημαντικά του σύγχρονου θεάτρου.
Συντελεστές
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Şahika Tekand
Καλλιτεχνική επιμέλεια – Σκηνικά: Esat Tekand
Φωτισμοί: Şahika Tekand
Κοστούμια: Esat Tekand
Πρωτότυπη μουσική: Zeynep Gedizlioğlu
Βοηθοί σκηνοθέτη: Ayşe Draz, Verda Habif, Selen Kartay, Nilgün Kurtar
Ερμηνεύουν: Stephen Appleton, Cem Bender, Marcus Haase, Maximilian Lowenstein, Yigit Ozsener, Ahmet Sarican, Sahika Tekand, E. Caglar Yigitogullari
Κονσόλα φωτισμών & ήχου: Selen Kartay και Nilgun Kurtar
Στα τούρκικα και γερμανικά με ελληνικούς υπέρτιτλους.
Υπέρτιτλοι: Rika Bekar Pandelara
Μια παραγωγή του Stiftung Zollverein σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών και της Κωνσταντινούπολης Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2010.
Η δεύτερη παράσταση του Κύκλου Προμηθέας, είναι η πρόταση της ηθοποιού και περφόρμερ από την Τουρκία, Σάικα Τεκάντ. Πρόκειται για την τραγωδία του σύγχρονου ανθρώπου, που χάνει την ικανότητά του να συμμετέχει ενεργά στη ζωή. Εγκαταλείπει τις μεγάλες ιδέες και τα μακροπρόθεσμα σχέδιά του για να επιτύχει τους μικρούς, ασήμαντους στόχους της καθημερινότητας και τις ψεύτικες ανάγκες που του δημιουργεί το κοινωνικό σύστημα.
How to forget in 10 steps [Anti-Prometheus]
Τα δεσμά του σύγχρονου ανθρώπου είναι ανάλογα, αλλά ταυτόχρονα πολύ διαφορετικά από αυτά του μυθικού Προμηθέα. Ο ανάλογος θεός-τιμωρός είναι σήμερα το κοινωνικό σύστημα που δένει τον άνθρωπο πάνω στον βράχο του μικρόκοσμού του. Έτσι αυτός εγκαταλείπει την κοινωνική του ταυτότητα και παραμελεί την ενεργή συμμετοχή του στη ζωή, καθώς βομβαρδίζεται από πληροφορίες που τον πιέζουν να επιλέξει να είναι θύμα του συστήματος και όχι κυρίαρχος και διαμορφωτής του. Απομακρύνεται από τους πραγματικούς στόχους και τα ιδανικά του και θεωρεί ότι η μόνη του «ελπίδα» είναι η κατάκτηση των επίπλαστων στόχων και η κάλυψη των ψεύτικων αναγκών που του δημιουργούν.
Σε ένα σκηνικό που συμβολίζει το κοινωνικό σύστημα και τη μάταιη μάχη του ανθρώπου εναντίον του, ο ηθοποιός μάχεται ενάντια στα βασικά στοιχεία της σκηνής: τους φωτισμούς, τον ήχο, το σκηνικό. Το How to forget in 10 steps είναι μία περφόρμανς στην οποία ερμηνευτές και κοινό μοιράζονται μία κοινή εμπειρία ενάντια στους επιβεβλημένους κανόνες και στις προκλήσεις της σκηνής και της ζωής.
SAHIKA TEKAND (Σάικα Τεκάντ)
Η τουρκάλα καλλιτέχνης Σάικα Τεκάντ γεννήθηκε το 1959 και σπούδασε θέατρο και υποκριτική στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Dokuz Eylül, από το οποίο ανακηρύχθηκε διδάκτορας. Το 1984 αρχίζει να εργάζεται ως ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου και παράλληλα διδάσκει υποκριτική στο πανεπιστήμιο. Το 1990, μαζί με τον σύζυγό της, Εσάτ Τεκάντ, ιδρύει το εργαστήριο Studio Oyunculari (Στούντιο Ογιουντζουλαρί / The Studio Players), στο οποίο έχουν εκπαιδευτεί κατά καιρούς πολλοί γνωστοί Τούρκοι ηθοποιοί. Ανεβάζει θεατρικά έργα από το σύγχρονο ρεπερτόριο, διασκευές αρχαίας τραγωδίας και δικά της έργα, και από το 1997 σταματά την πολύ επιτυχημένη κινηματογραφική της καριέρα και αφοσιώνεται πλήρως στο θέατρο: γράφει, παίζει, σκηνοθετεί, εκπαιδεύει νέους ηθοποιούς και σκηνοθέτες, διδάσκει σε διάφορα ακαδημαϊκά τμήματα. Έχει αναπτύξει μια δική της σκηνική και υποκριτική μέθοδο, την οποία ονομάζει «Performative Staging and Acting». Με το Στούντιο Ογιουντζουλαρί έχει συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ, τουρκικά και διεθνή, αποσπώντας τιμητικές διακρίσεις και βάζοντας το όνομά της ανάμεσα στα πιο σημαντικά του σύγχρονου θεάτρου.
Συντελεστές
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Şahika Tekand
Καλλιτεχνική επιμέλεια – Σκηνικά: Esat Tekand
Φωτισμοί: Şahika Tekand
Κοστούμια: Esat Tekand
Πρωτότυπη μουσική: Zeynep Gedizlioğlu
Βοηθοί σκηνοθέτη: Ayşe Draz, Verda Habif, Selen Kartay, Nilgün Kurtar
Ερμηνεύουν: Stephen Appleton, Cem Bender, Marcus Haase, Maximilian Lowenstein, Yigit Ozsener, Ahmet Sarican, Sahika Tekand, E. Caglar Yigitogullari
Κονσόλα φωτισμών & ήχου: Selen Kartay και Nilgun Kurtar
Στα τούρκικα και γερμανικά με ελληνικούς υπέρτιτλους.
Υπέρτιτλοι: Rika Bekar Pandelara
Μια παραγωγή του Stiftung Zollverein σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών και της Κωνσταντινούπολης Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2010.
"Οι Δαιμονισμένοι" του Πίτερ Στάιν
Το κλασικό αριστούργημα του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι "Οι Δαιμονισμένοι" επέλεξε να φέρει επί σκηνής ο σπουδαίος γερμανός σκηνοθέτης Πέτερ Στάιν. Οι 950 σελίδες μυθιστορήματος έχουν μετατραπεί σε ένα θέαμα διάρκειας σχεδόν 12 ωρών, που ξεπερνάει κατά πολύ την κλασική μορφή της θεατρικής παράστασης, με 30 ιταλούς ηθοποιούς επί σκηνής και την Μανταλένα Κρίπα στον πρωταγωνιστικό ρόλο της Βαρβάρα Πέτροβνα. Οι Δαίμονες, που συνάντησαν πολλές δυσκολίες μέχρι την πραγματοποίησή τους, πρωτοπαίχτηκαν το 2009 στην ιταλική εξοχή, όπου οι ηθοποιοί και οι 400 θεατές πέρασαν μία ημέρα στο δάσος και πηγαινοέρχονταν στο κοντινό χωριό στα διαλείμματα. Η παράσταση βραβεύτηκε με το βραβείο Ubu, το βραβείο των ιταλών κριτικών θεάτρου. Είναι η πρώτη φορά που ο Πέτερ Στάιν «παραβιάζει» μία πάγια αρχή του και ανεβάζει μη θεατρικό κείμενο, και μάλιστα συμμετέχοντας και ο ίδιος στην παράσταση, οδηγώντας το κοινό στους διάφορους τριγύρω χώρους και υποδυόμενος τον ρόλο του πάστορα.
Οι δαίμονες
Γραμμένο το 1871-72, το μυθιστόρημα του ρώσου συγγραφέα Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι μιλάει για μία ολόκληρη γενιά ανθρώπων που έχασε την πίστη της στο θεό και έπεσε θύμα της ιδεολογίας, όπως συνέβη στην πραγματικότητα λίγα χρόνια αργότερα στη Ρωσία με το σταλινικό καθεστώς. Αυτό είναι το κεντρικό σημείο της ματιάς του Peter Stein, που με τους Δαίμονες παρουσιάζει επί σκηνής ανθρώπους που μεγάλωσαν σε μία ιδιαίτερη χρονική συγκυρία, σε μια κοινωνία σε κρίση. Ιστορίες τρυφερών, αλλά και απάνθρωπων ανθρωπίνων σχέσεων εκτυλίσσονται σε ένα σκοτεινό σκηνικό, όπου διαφορετικά πρόσωπα αντιμετωπίζουν με τον δικό του τρόπο ο καθένας τις δυσκολίες της ζωής και τα διαχρονικά ερωτήματα για ζητήματα όπως η πολιτική, η θρησκεία, ο ρόλος της διανόησης, η έννοια του ηθικού χρέους. Όμως, μαζί με την απελπισία, την τρέλα, τους φόνους και τις αυτοκτονίες, το κοινό μπορεί να διακρίνει και την αστεία πλευρά της ζωής.
Ο Stein θέλησε να συμπεριλάβει στην παράσταση όλο το μυθιστόρημα και έφτασε έτσι σε ένα θέαμα συνολικής διάρκειας 12 ωρών (από τις 11 το πρωί έως τις 22:30 το βράδυ, με 6 ενδιάμεσα διαλείμματα). Πρόκειται για μια ιδιαίτερη εμπειρία για το κοινό, η οποία έχει προκαλέσει ενθουσιασμό και θαυμασμό όπου κι αν έχει περιοδεύσει ανά τον κόσμο. Οι 30 ηθοποιοί κάθονται, κινούνται και «ζουν» ανάμεσα στο κοινό, με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας ο θεατής να αισθάνεται ο ίδιος μέρος της παράστασης, αλλά και να νιώθει μέσα του τους Δαίμονες που κατέστρεψαν μία ολόκληρη γενιά ανθρώπων.
Peter Stein
Ο γερμανός σκηνοθέτης γεννήθηκε το 1937 και σπούδασε γερμανική λογοτεχνία και ιστορία τέχνης πριν αφοσιωθεί στο θέατρο. Έχει συνδέσει το όνομά του με την καλλιτεχνική καταξίωση της Schaubühne am Lehniner Platz, στην οποία υπήρξε διευθυντής από το 1970 μέχρι το 1985. Επί των ημερών του ο θίασος γνώρισε την μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιτυχία του και καθιερώθηκε στο παγκόσμιο θεατρικό στερέωμα, ενώ με τη δραστηριότητά του δήλωνε εμπράκτως την αντίδραση στο υπάρχον ρεπερτόριο και το κρατικό θεατρικό κατεστημένο της Γερμανίας. Έχει σκηνοθετήσει πολυάριθμες παραστάσεις θεάτρου και όπερας, έχει περιοδεύσει σε όλο τον κόσμο και έχει βραβευτεί δεκάδες φορές για το σκηνοθετικό του έργο, αποτελώντας σήμερα ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα του παγκοσμίου θεάτρου. Εδώ και πολλά χρόνια ζει στην Ιταλία με την σύζυγό του Μανταλένα Κρίπα, η οποία είναι συχνά πρωταγωνίστρια των παραστάσεών του. Έχει τιμηθεί στη Γαλλία με τους τίτλους του Διοικητή του Τάγματος των Γραμμάτων και των Τεχνών και του Ιππότη του Τάγματος της Τιμής. Το ελληνικό κοινό έχει παρακολουθήσει πολλές φορές παραστάσεις του σκηνοθέτη, μεταξύ των οποίων και η αξιομνημόνευτη Μήδεια το 2005 στην Επίδαυρο, με την Μανταλένα Κρίπα στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η τελευταία σκηνοθεσία του στην Ελλάδα ήταν η Ηλέκτρα, σε παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου το 2007.
Συντελεστές
Προσαρμογή – σκηνοθεσία: Peter Stein
Μουσική: Arturo Annecchino
Σκηνικά: Ferdinand Woegerbauer
Κοστούμια: Anna Maria Heinreich
Φωτισμοί: Joachim Barth
Ερμηνεύουν: Andrea Nicolini, Elia Schilton, Maddalena Crippa, Maria Grazia Mandruzzato, Ivan Alovisio, Alessandro Averone, Rosario Lisma, Fausto Russo Alesi, Irene Vecchio, Franca Penone, Pia Lanciotti, Franco Ravera, Paolo Mazzarelli, Paola Benocci, Graziano Piazza, Giovanni Visentin, Carlo Bellamio, Fulvio Pepe, Luca Iervolino, Riccardo Ripani, Armando de Ceccon, Matteo Romoli, Peter Stein, Nanni Tormen, Federica Stefanelli, Antonia Renzella
πιάνο Giovanni Vitaletti
Ελληνικοί υπέρτιτλοι: Μαρία Σπυριδοπούλου
Παραγωγή: Tieffeteatro Milano & Wallenstein Betriebs-GmbH Berlin
Συμπαραγωγή: Napoli Teatro Festival Italia
Πρόγραμμα διαλειμμάτων
11.00 Πρώτο μέρος 1.30’ παράσταση
12.30 Διάλειμμα 15’ διάλειμμα12.45 Παράσταση 1.25’ παράσταση
14.10 ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ 60’ διάλειμμα
15.10 Δεύτερο μέρος 1.20’ παράσταση
16.30 Διάλειμμα 15’ διάλειμμα
16.45 Παράσταση 1.05’ παράσταση
17.50 Τρίτο διάλειμμα 15’ διάλειμμα
18.05 Παράσταση 45’ παράσταση
18.50 ΔΕΙΠΝΟ 60’ l διάλειμμα
19.50 Τρίτο μέρος 50’ παράσταση
20.40 Τέταρτο Διάλειμμα 10’ διάλειμμα
20.50 Παράσταση 1.40’ παράσταση
22.30 Τέλος
--------------------------------------------------------------------------------
Πρόγραμμα
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260
03 Ιουλίου 2010Ώρα Έναρξης: 11 π.μ.
Η παράσταση διαρκεί 8 1/2 ώρες με 6 ενδιάμεσα διαλείμματα (συνολικά 12 ώρες)Τιμές εισιτηρίων: 25 €, 20 € (μειωμένο), 15 € (φοιτητικό)
Οι δαίμονες
Γραμμένο το 1871-72, το μυθιστόρημα του ρώσου συγγραφέα Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι μιλάει για μία ολόκληρη γενιά ανθρώπων που έχασε την πίστη της στο θεό και έπεσε θύμα της ιδεολογίας, όπως συνέβη στην πραγματικότητα λίγα χρόνια αργότερα στη Ρωσία με το σταλινικό καθεστώς. Αυτό είναι το κεντρικό σημείο της ματιάς του Peter Stein, που με τους Δαίμονες παρουσιάζει επί σκηνής ανθρώπους που μεγάλωσαν σε μία ιδιαίτερη χρονική συγκυρία, σε μια κοινωνία σε κρίση. Ιστορίες τρυφερών, αλλά και απάνθρωπων ανθρωπίνων σχέσεων εκτυλίσσονται σε ένα σκοτεινό σκηνικό, όπου διαφορετικά πρόσωπα αντιμετωπίζουν με τον δικό του τρόπο ο καθένας τις δυσκολίες της ζωής και τα διαχρονικά ερωτήματα για ζητήματα όπως η πολιτική, η θρησκεία, ο ρόλος της διανόησης, η έννοια του ηθικού χρέους. Όμως, μαζί με την απελπισία, την τρέλα, τους φόνους και τις αυτοκτονίες, το κοινό μπορεί να διακρίνει και την αστεία πλευρά της ζωής.
Ο Stein θέλησε να συμπεριλάβει στην παράσταση όλο το μυθιστόρημα και έφτασε έτσι σε ένα θέαμα συνολικής διάρκειας 12 ωρών (από τις 11 το πρωί έως τις 22:30 το βράδυ, με 6 ενδιάμεσα διαλείμματα). Πρόκειται για μια ιδιαίτερη εμπειρία για το κοινό, η οποία έχει προκαλέσει ενθουσιασμό και θαυμασμό όπου κι αν έχει περιοδεύσει ανά τον κόσμο. Οι 30 ηθοποιοί κάθονται, κινούνται και «ζουν» ανάμεσα στο κοινό, με αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας ο θεατής να αισθάνεται ο ίδιος μέρος της παράστασης, αλλά και να νιώθει μέσα του τους Δαίμονες που κατέστρεψαν μία ολόκληρη γενιά ανθρώπων.
Peter Stein
Ο γερμανός σκηνοθέτης γεννήθηκε το 1937 και σπούδασε γερμανική λογοτεχνία και ιστορία τέχνης πριν αφοσιωθεί στο θέατρο. Έχει συνδέσει το όνομά του με την καλλιτεχνική καταξίωση της Schaubühne am Lehniner Platz, στην οποία υπήρξε διευθυντής από το 1970 μέχρι το 1985. Επί των ημερών του ο θίασος γνώρισε την μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιτυχία του και καθιερώθηκε στο παγκόσμιο θεατρικό στερέωμα, ενώ με τη δραστηριότητά του δήλωνε εμπράκτως την αντίδραση στο υπάρχον ρεπερτόριο και το κρατικό θεατρικό κατεστημένο της Γερμανίας. Έχει σκηνοθετήσει πολυάριθμες παραστάσεις θεάτρου και όπερας, έχει περιοδεύσει σε όλο τον κόσμο και έχει βραβευτεί δεκάδες φορές για το σκηνοθετικό του έργο, αποτελώντας σήμερα ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα του παγκοσμίου θεάτρου. Εδώ και πολλά χρόνια ζει στην Ιταλία με την σύζυγό του Μανταλένα Κρίπα, η οποία είναι συχνά πρωταγωνίστρια των παραστάσεών του. Έχει τιμηθεί στη Γαλλία με τους τίτλους του Διοικητή του Τάγματος των Γραμμάτων και των Τεχνών και του Ιππότη του Τάγματος της Τιμής. Το ελληνικό κοινό έχει παρακολουθήσει πολλές φορές παραστάσεις του σκηνοθέτη, μεταξύ των οποίων και η αξιομνημόνευτη Μήδεια το 2005 στην Επίδαυρο, με την Μανταλένα Κρίπα στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η τελευταία σκηνοθεσία του στην Ελλάδα ήταν η Ηλέκτρα, σε παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου το 2007.
Συντελεστές
Προσαρμογή – σκηνοθεσία: Peter Stein
Μουσική: Arturo Annecchino
Σκηνικά: Ferdinand Woegerbauer
Κοστούμια: Anna Maria Heinreich
Φωτισμοί: Joachim Barth
Ερμηνεύουν: Andrea Nicolini, Elia Schilton, Maddalena Crippa, Maria Grazia Mandruzzato, Ivan Alovisio, Alessandro Averone, Rosario Lisma, Fausto Russo Alesi, Irene Vecchio, Franca Penone, Pia Lanciotti, Franco Ravera, Paolo Mazzarelli, Paola Benocci, Graziano Piazza, Giovanni Visentin, Carlo Bellamio, Fulvio Pepe, Luca Iervolino, Riccardo Ripani, Armando de Ceccon, Matteo Romoli, Peter Stein, Nanni Tormen, Federica Stefanelli, Antonia Renzella
πιάνο Giovanni Vitaletti
Ελληνικοί υπέρτιτλοι: Μαρία Σπυριδοπούλου
Παραγωγή: Tieffeteatro Milano & Wallenstein Betriebs-GmbH Berlin
Συμπαραγωγή: Napoli Teatro Festival Italia
Πρόγραμμα διαλειμμάτων
11.00 Πρώτο μέρος 1.30’ παράσταση
12.30 Διάλειμμα 15’ διάλειμμα12.45 Παράσταση 1.25’ παράσταση
14.10 ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ 60’ διάλειμμα
15.10 Δεύτερο μέρος 1.20’ παράσταση
16.30 Διάλειμμα 15’ διάλειμμα
16.45 Παράσταση 1.05’ παράσταση
17.50 Τρίτο διάλειμμα 15’ διάλειμμα
18.05 Παράσταση 45’ παράσταση
18.50 ΔΕΙΠΝΟ 60’ l διάλειμμα
19.50 Τρίτο μέρος 50’ παράσταση
20.40 Τέταρτο Διάλειμμα 10’ διάλειμμα
20.50 Παράσταση 1.40’ παράσταση
22.30 Τέλος
--------------------------------------------------------------------------------
Πρόγραμμα
ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260
03 Ιουλίου 2010Ώρα Έναρξης: 11 π.μ.
Η παράσταση διαρκεί 8 1/2 ώρες με 6 ενδιάμεσα διαλείμματα (συνολικά 12 ώρες)Τιμές εισιτηρίων: 25 €, 20 € (μειωμένο), 15 € (φοιτητικό)
Οιδίπους Τύραννος
Τραγωδία
Το Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου και η εταιρεία Culture Factory, παρουσιάζουν φέτος το καλοκαίρι την τραγωδία του Σοφοκλή «Οιδίπους Τύραννος», σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου.
Πρόκειται για μια μεγάλη παραγωγή με πρωταγωνιστές τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη (Οιδίπους) και την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Ιοκάστη), ενώ θα πλαισιώνονται από ένα θίασο 14 ακόμη καταξιωμένων ηθοποιών.
Ο «Οιδίπους Τύραννος» πρόκειται ίσως για το συνταρακτικότερο θεατρικό κείμενο της αρχαιότητας, από όσα μας έχουν διασωθεί. Ο άνθρωπος στέκεται αντιμέτωπος με τη Μοίρα, αναμετριέται και συντρίβεται. Όμως η συντριβή του προβάλλει ένα αξεπέραστο μεγαλείο. Αμφισβητείται η αγαθότης του Θείου και δεσπόζει η αέναη προσπάθεια του ανθρώπου να δώσει απάντηση στα αιώνια μεταφυσικά Ερωτήματα. Επιπλέον είναι ένα κείμενο με συναρπαστική πλοκή και αγωνιώδεις περιπέτειες.
Ο Λάιος, βασιλιάς της Θήβας, είχε πάρει χρησμό πως το παιδί που θα γεννούσε με την Ιοκάστη, θα σκότωνε τον πατέρα του και θα παντρευόταν τη μητέρα του. Έτσι, όταν ο γιος τους γεννήθηκε, τρύπησαν τα πόδια του και τον έδωσαν σ' έναν υπηρέτη του παλατιού (βοσκό) για να τον αφήσει έκθετο στον Κιθαιρώνα. Αυτός έσωσε το βρέφος και το έδωσε σε άλλο βοσκό, που το παρέδωσε στον αφέντη του, τον βασιλιά της Κορίνθου. Αυτός το ανέθρεψε σαν παιδί του. Όταν ο Οιδίπους μεγάλωσε, αμφιβάλλοντας για την καταγωγή του, πήγε στο μαντείο των Δελφών, όπου πληροφορήθηκε πως υπήρχε χρησμός, σύμφωνα με τον οποίο έμελλε να σκοτώσει τον πατέρα του και να παντρευτεί τη μητέρα του. Θέλοντας να αποφύγει την πραγματοποίηση του φοβερού αυτού χρησμού, δεν επιστρέφει στην Κόρινθο και σε εκείνους που θεωρούσε γονείς του. Στο δρόμο του όμως συνάντησε και αμυνόμενος σκότωσε τον Λάιο, αγνοώντας πως είναι πατέρας του. Όταν έφτασε στη Θήβα, έλυσε το αίνιγμα της Σφίγγας και κέρδισε την βασιλεία της πόλης, παίρνοντας την Ιοκάστη γυναίκα του και αποκτώντας μαζί της τέσσερα παιδιά.
Τη Θήβα έπληξε όμως νέος φοβερός λοιμός, υπεύθυνος για τον οποίο είναι ο δολοφόνος του Λαΐου. Ο Οιδίπους αναλαμβάνει να τον βρει και να σώσει την πόλη. Στην πορεία της αναζήτησης του δολοφόνου, ο ήρωας ανακαλύπτει πως είναι πραγματικά ο ίδιος. Όχι μόνο ο φονιάς του προηγούμενου βασιλιά της Θήβας, αλλά και φονιάς του πατέρα του και σύζυγος της μητέρας του. Ύστερα από την αποκάλυψη της τραγικής αλήθειας η Ιοκάστη απαγχονίζεται και ο Οιδίπους αυτοτυφλώνεται, εκλιπαρώντας για εξορία και ανησυχώντας για την τύχη των παιδιών του.
Ο Οιδίπους, ο τραγικός εστεμμένος της Θήβας, τολμάει να συγκρουστεί με τη μοίρα, η οποία θα έλεγε κανείς ότι τον διάλεξε επίτηδες για να παίξει μαζί του τα αποτρόπαια παιχνίδια της. Ο ήρωας βέβαια στο τέλος είναι αναπόφευκτο να πέσει και να συντριβεί. Ωστόσο και στην πτώση του ακόμα βγαίνει νικητής και αποβαίνει το αιώνιο σύμβολο του αγωνιζόμενου ανθρώπου, που προχωράει απτόητος στο τραχύ μονοπάτι της γνώσης, που είναι γεμάτο αινίγματα και παγίδες.
Συντελεστές
Μετάφραση: Κ. Χ. Μύρης
Σκηνοθεσία: Σπύρος Α. Ευαγγελάτος
Σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Πάτσας
Μουσική: Γιάννης Αναστασόπουλος
Διανομή
Οιδίπους: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Ιοκάστη: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Κρέων: Νίκος Αρβανίτης
Τειρεσίας: Μάνος Βακούσης
Εξάγγελος: Θανάσης Κουρλαμπάς
Ιερεύς: Νικόλας Παπαγιάννης
Άγγελος: Κώστας Ανταλόπουλος
Θεράπων: Σωτήρης Τσακομίδης
Χορός: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Νικόλας Παπαγιάννης, Δημήτρης Παπανικολάου, Λευτέρης Πολυχρόνης, Βασίλης Πουλάκος, Βαγγέλης Ψωμάς, Τίνα Αλεξοπούλου, Μαρία Πανίδου, Έλενα Χατζηαυξέντη, Κώστας Ανταλόπουλος, Θανάσης Κουρλαμπάς, Σωτήρης Τσακομίδης
Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στην Επίδαυρο στις 9 Ιουλίου, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών, στα «Επιδαύρια» 2010, και θα περιοδεύσει στα παρακάτω θέατρα:
9/7 Παρασκευή ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ (πρεμιέρα)
10/7 Σάββατο ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ
12/7 Δευτέρα ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΓΗΣ
13/7 Τρίτη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΓΗΣ
14/7 Τετάρτη ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ. ΟΚ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΚΟΥ ΕΓΝΑΤΙΑ
15/7 Πέμπτη ΣΕΡΡΕΣ ? ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Τ.Ε.Ι.
16/7 Παρασκευή ΦΙΛΙΠΠΟΙ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
17/7 Σάββατο ΦΙΛΙΠΠΟΙ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
19/7 Δευτέρα ΠΑΤΡΑ ΑΡΧΑΙΟ ΩΔΕΙΟ
20/7 Τετάρτη ΗΛΙΔΑ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΗΛΙΔΑΣ
21/7 Τρίτη ΣΠΑΡΤΗ ΣΑΙΝΟΠΟΥΛΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΠΑΡΤΗ
22/7 Πέμπτη ΠΡΕΒΕΖΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
23/7 Παρασκευή ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Ε.Η.Μ.
24/7 Σάββατο ΔΕΛΦΟΙ
Το Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου και η εταιρεία Culture Factory, παρουσιάζουν φέτος το καλοκαίρι την τραγωδία του Σοφοκλή «Οιδίπους Τύραννος», σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου.
Πρόκειται για μια μεγάλη παραγωγή με πρωταγωνιστές τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη (Οιδίπους) και την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Ιοκάστη), ενώ θα πλαισιώνονται από ένα θίασο 14 ακόμη καταξιωμένων ηθοποιών.
Ο «Οιδίπους Τύραννος» πρόκειται ίσως για το συνταρακτικότερο θεατρικό κείμενο της αρχαιότητας, από όσα μας έχουν διασωθεί. Ο άνθρωπος στέκεται αντιμέτωπος με τη Μοίρα, αναμετριέται και συντρίβεται. Όμως η συντριβή του προβάλλει ένα αξεπέραστο μεγαλείο. Αμφισβητείται η αγαθότης του Θείου και δεσπόζει η αέναη προσπάθεια του ανθρώπου να δώσει απάντηση στα αιώνια μεταφυσικά Ερωτήματα. Επιπλέον είναι ένα κείμενο με συναρπαστική πλοκή και αγωνιώδεις περιπέτειες.
Ο Λάιος, βασιλιάς της Θήβας, είχε πάρει χρησμό πως το παιδί που θα γεννούσε με την Ιοκάστη, θα σκότωνε τον πατέρα του και θα παντρευόταν τη μητέρα του. Έτσι, όταν ο γιος τους γεννήθηκε, τρύπησαν τα πόδια του και τον έδωσαν σ' έναν υπηρέτη του παλατιού (βοσκό) για να τον αφήσει έκθετο στον Κιθαιρώνα. Αυτός έσωσε το βρέφος και το έδωσε σε άλλο βοσκό, που το παρέδωσε στον αφέντη του, τον βασιλιά της Κορίνθου. Αυτός το ανέθρεψε σαν παιδί του. Όταν ο Οιδίπους μεγάλωσε, αμφιβάλλοντας για την καταγωγή του, πήγε στο μαντείο των Δελφών, όπου πληροφορήθηκε πως υπήρχε χρησμός, σύμφωνα με τον οποίο έμελλε να σκοτώσει τον πατέρα του και να παντρευτεί τη μητέρα του. Θέλοντας να αποφύγει την πραγματοποίηση του φοβερού αυτού χρησμού, δεν επιστρέφει στην Κόρινθο και σε εκείνους που θεωρούσε γονείς του. Στο δρόμο του όμως συνάντησε και αμυνόμενος σκότωσε τον Λάιο, αγνοώντας πως είναι πατέρας του. Όταν έφτασε στη Θήβα, έλυσε το αίνιγμα της Σφίγγας και κέρδισε την βασιλεία της πόλης, παίρνοντας την Ιοκάστη γυναίκα του και αποκτώντας μαζί της τέσσερα παιδιά.
Τη Θήβα έπληξε όμως νέος φοβερός λοιμός, υπεύθυνος για τον οποίο είναι ο δολοφόνος του Λαΐου. Ο Οιδίπους αναλαμβάνει να τον βρει και να σώσει την πόλη. Στην πορεία της αναζήτησης του δολοφόνου, ο ήρωας ανακαλύπτει πως είναι πραγματικά ο ίδιος. Όχι μόνο ο φονιάς του προηγούμενου βασιλιά της Θήβας, αλλά και φονιάς του πατέρα του και σύζυγος της μητέρας του. Ύστερα από την αποκάλυψη της τραγικής αλήθειας η Ιοκάστη απαγχονίζεται και ο Οιδίπους αυτοτυφλώνεται, εκλιπαρώντας για εξορία και ανησυχώντας για την τύχη των παιδιών του.
Ο Οιδίπους, ο τραγικός εστεμμένος της Θήβας, τολμάει να συγκρουστεί με τη μοίρα, η οποία θα έλεγε κανείς ότι τον διάλεξε επίτηδες για να παίξει μαζί του τα αποτρόπαια παιχνίδια της. Ο ήρωας βέβαια στο τέλος είναι αναπόφευκτο να πέσει και να συντριβεί. Ωστόσο και στην πτώση του ακόμα βγαίνει νικητής και αποβαίνει το αιώνιο σύμβολο του αγωνιζόμενου ανθρώπου, που προχωράει απτόητος στο τραχύ μονοπάτι της γνώσης, που είναι γεμάτο αινίγματα και παγίδες.
Συντελεστές
Μετάφραση: Κ. Χ. Μύρης
Σκηνοθεσία: Σπύρος Α. Ευαγγελάτος
Σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Πάτσας
Μουσική: Γιάννης Αναστασόπουλος
Διανομή
Οιδίπους: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Ιοκάστη: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
Κρέων: Νίκος Αρβανίτης
Τειρεσίας: Μάνος Βακούσης
Εξάγγελος: Θανάσης Κουρλαμπάς
Ιερεύς: Νικόλας Παπαγιάννης
Άγγελος: Κώστας Ανταλόπουλος
Θεράπων: Σωτήρης Τσακομίδης
Χορός: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Νικόλας Παπαγιάννης, Δημήτρης Παπανικολάου, Λευτέρης Πολυχρόνης, Βασίλης Πουλάκος, Βαγγέλης Ψωμάς, Τίνα Αλεξοπούλου, Μαρία Πανίδου, Έλενα Χατζηαυξέντη, Κώστας Ανταλόπουλος, Θανάσης Κουρλαμπάς, Σωτήρης Τσακομίδης
Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στην Επίδαυρο στις 9 Ιουλίου, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών, στα «Επιδαύρια» 2010, και θα περιοδεύσει στα παρακάτω θέατρα:
9/7 Παρασκευή ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ (πρεμιέρα)
10/7 Σάββατο ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ
12/7 Δευτέρα ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΓΗΣ
13/7 Τρίτη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ ΓΗΣ
14/7 Τετάρτη ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ. ΟΚ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΚΟΥ ΕΓΝΑΤΙΑ
15/7 Πέμπτη ΣΕΡΡΕΣ ? ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Τ.Ε.Ι.
16/7 Παρασκευή ΦΙΛΙΠΠΟΙ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
17/7 Σάββατο ΦΙΛΙΠΠΟΙ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
19/7 Δευτέρα ΠΑΤΡΑ ΑΡΧΑΙΟ ΩΔΕΙΟ
20/7 Τετάρτη ΗΛΙΔΑ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΗΛΙΔΑΣ
21/7 Τρίτη ΣΠΑΡΤΗ ΣΑΙΝΟΠΟΥΛΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΠΑΡΤΗ
22/7 Πέμπτη ΠΡΕΒΕΖΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
23/7 Παρασκευή ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟ Ε.Η.Μ.
24/7 Σάββατο ΔΕΛΦΟΙ
"Ιππείς" από τη Θεατρική Διαδρομή στην Επίδαυρο
Στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ η Θεατρική Διαδρομή σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου θα παρουσιάσουν την κατεξοχήν πολιτική και επίκαιρη κωμωδία του Αριστοφάνη, «Ιππείς», στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου την Παρασκευή 2 και το Σάββατο 3 Ιουλίου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη, με τους Παύλο Χαϊκάλη και Γιώργο Αρμένη στους δύο κύριους ρόλους. Στη συνέχεια, η παράσταση θα παρουσιαστεί σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ της Ελλάδας.
Το έργο διδάχτηκε το 424 π. Χ. και εκτός από το πρώτο βραβείο που κέρδισε, ήταν και το πρώτο έργο που έφερε την υπογραφή του Αριστοφάνη. Στόχος του ήταν η διακωμώδηση των «κακών» πολιτικών και αποτελεί την πιο ωμή πολιτική κωμωδία του. Έργο αλληγορικό με συμβολισμούς, σύγχρονο όσο ποτέ, θεμελιώνει την άποψη πως όταν σε μια πολιτεία κυριαρχήσει η απάτη, η εξαγορά, η φαυλότητα, η αναξιοκρατία, το ψέμα, η παραπλάνηση μόνο με τα ίδια μέσα μπορεί να πολεμηθεί.
Ο Αριστοφάνης δηλώνει το μίσος του για τον δημαγωγό Κλέωνα, Παφλαγόνα στο έργο, που μετά τον Περικλή κατείχε την εξουσία στην πόλη της Αθήνας τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού πολέμου. Για να χτυπήσει τον φαύλο Κλέωνα, ο ποιητής εφευρίσκει έναν φαυλότερο, ο οποίος και κατατροπώνει τον δημαγωγό.
Το έργο καθαρά πολιτικό καυτηριάζει την κακοδιαχείριση και τις ατασθαλίες της εξουσίας, που οδηγούν τη χώρα στην παρακμή, την εξαθλίωση και το μαρασμό και προειδοποιεί τους πολίτες κάθε εποχής για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα θεμέλια της Δημοκρατίας.
«Η παράσταση, χωρίς να υπονομεύσει το χιούμορ και το σατιρικό πνεύμα του έργου, τοποθετεί κατ’ αρχάς τους Ιππείς στο ιστορικό τους πλαίσιο και εξετάζει τις ανάγκες που τους δημιούργησαν, φιλοδοξεί δε να τονίσει τα στοιχεία που καθιστούν την κωμωδία αυτή, ένα πολιτικό έργο επίκαιρο σε κάθε εποχή και ειδικά στις μέρες μας, που η χώρα διέρχεται αυτή την τεράστια οικονομική και πολιτική κρίση.» επισημαίνει ο σκηνοθέτης της παράστασης Βασίλης Νικολαΐδης.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Βασίλης Νικολαΐδης έχει τιμηθεί με το Βραβείο Κουν για τη σκηνοθεσία του στην “Ειρήνη” του Αριστοφάνη που παρουσιάστηκε στην Επίδαυρο το 2000 από το Εθνικό Θέατρο, ενώ για τον Παύλο Χαϊκάλη θα είναι πρώτη φορά που θα ερμηνεύσει Αριστοφάνη στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Κ. Χ. Μύρης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Βασίλης Νικολαΐδης
ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Γιάννης Μετζικώφ
ΜΟΥΣΙΚΗ: Αντιγόνη Τσολάκη
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: Χρήστος Παπαδόπουλος
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΩΝ: Νίκος Βλασόπουλος
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Κώστας Χλίβας
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Σοφία Καραγιάννη
ΒΟΗΘΟΣ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΥ: Μανώλης Θεοδωράκης
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Κώστας Μπάλλας
ΔΙΑΝΟΜΗ
Αλλαντοπώλης (Αγοράκριτος) Παύλος Χαϊκάλης
Παφλαγόνας (Κλέων) Γιώργος Αρμένης
Α’ Δούλος Σαμψών Φύτρος
Β’ Δούλος Θύμιος Κούκιος
Δήμος Γιάννης Κοτσαρίνης
ΧΟΡΟΣ
Αρμένης Κωνσταντίνος, Γκαγκάς Θωμάς, Δουδωνής Φοίβος, Θεοδωράκης, Μανώλης, Ιωσηφίδης Ιωσήφ, Καρνάκης Χρήστος, Καρύδας Ορέστης, Κούκιος Θύμιος, Μόσχος Δημήτρης, Μπαλτζής Βιατσεσλάβ Σάββας, Μυλώνης Κωνσταντίνος, Παπαδάτος Δημήτρης, Τοσουνίδης Πρόδρομος, Φάις Αλμπέρτο
Το έργο διδάχτηκε το 424 π. Χ. και εκτός από το πρώτο βραβείο που κέρδισε, ήταν και το πρώτο έργο που έφερε την υπογραφή του Αριστοφάνη. Στόχος του ήταν η διακωμώδηση των «κακών» πολιτικών και αποτελεί την πιο ωμή πολιτική κωμωδία του. Έργο αλληγορικό με συμβολισμούς, σύγχρονο όσο ποτέ, θεμελιώνει την άποψη πως όταν σε μια πολιτεία κυριαρχήσει η απάτη, η εξαγορά, η φαυλότητα, η αναξιοκρατία, το ψέμα, η παραπλάνηση μόνο με τα ίδια μέσα μπορεί να πολεμηθεί.
Ο Αριστοφάνης δηλώνει το μίσος του για τον δημαγωγό Κλέωνα, Παφλαγόνα στο έργο, που μετά τον Περικλή κατείχε την εξουσία στην πόλη της Αθήνας τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού πολέμου. Για να χτυπήσει τον φαύλο Κλέωνα, ο ποιητής εφευρίσκει έναν φαυλότερο, ο οποίος και κατατροπώνει τον δημαγωγό.
Το έργο καθαρά πολιτικό καυτηριάζει την κακοδιαχείριση και τις ατασθαλίες της εξουσίας, που οδηγούν τη χώρα στην παρακμή, την εξαθλίωση και το μαρασμό και προειδοποιεί τους πολίτες κάθε εποχής για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα θεμέλια της Δημοκρατίας.
«Η παράσταση, χωρίς να υπονομεύσει το χιούμορ και το σατιρικό πνεύμα του έργου, τοποθετεί κατ’ αρχάς τους Ιππείς στο ιστορικό τους πλαίσιο και εξετάζει τις ανάγκες που τους δημιούργησαν, φιλοδοξεί δε να τονίσει τα στοιχεία που καθιστούν την κωμωδία αυτή, ένα πολιτικό έργο επίκαιρο σε κάθε εποχή και ειδικά στις μέρες μας, που η χώρα διέρχεται αυτή την τεράστια οικονομική και πολιτική κρίση.» επισημαίνει ο σκηνοθέτης της παράστασης Βασίλης Νικολαΐδης.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Βασίλης Νικολαΐδης έχει τιμηθεί με το Βραβείο Κουν για τη σκηνοθεσία του στην “Ειρήνη” του Αριστοφάνη που παρουσιάστηκε στην Επίδαυρο το 2000 από το Εθνικό Θέατρο, ενώ για τον Παύλο Χαϊκάλη θα είναι πρώτη φορά που θα ερμηνεύσει Αριστοφάνη στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Κ. Χ. Μύρης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Βασίλης Νικολαΐδης
ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Γιάννης Μετζικώφ
ΜΟΥΣΙΚΗ: Αντιγόνη Τσολάκη
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: Χρήστος Παπαδόπουλος
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΩΝ: Νίκος Βλασόπουλος
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Κώστας Χλίβας
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ: Σοφία Καραγιάννη
ΒΟΗΘΟΣ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΥ: Μανώλης Θεοδωράκης
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Κώστας Μπάλλας
ΔΙΑΝΟΜΗ
Αλλαντοπώλης (Αγοράκριτος) Παύλος Χαϊκάλης
Παφλαγόνας (Κλέων) Γιώργος Αρμένης
Α’ Δούλος Σαμψών Φύτρος
Β’ Δούλος Θύμιος Κούκιος
Δήμος Γιάννης Κοτσαρίνης
ΧΟΡΟΣ
Αρμένης Κωνσταντίνος, Γκαγκάς Θωμάς, Δουδωνής Φοίβος, Θεοδωράκης, Μανώλης, Ιωσηφίδης Ιωσήφ, Καρνάκης Χρήστος, Καρύδας Ορέστης, Κούκιος Θύμιος, Μόσχος Δημήτρης, Μπαλτζής Βιατσεσλάβ Σάββας, Μυλώνης Κωνσταντίνος, Παπαδάτος Δημήτρης, Τοσουνίδης Πρόδρομος, Φάις Αλμπέρτο
Παρόμοια θέματα
» Θεατρικές παραστάσεις..(.Παλιές και νέες)
» 6 νέες (σ)τάσεις στο σεξ !
» Δυο νέες εκδόσεις για το Audi RS6
» 6 νέες (σ)τάσεις στο σεξ !
» Δυο νέες εκδόσεις για το Audi RS6
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
04.10.14 19:25 από Aννα
» H Αλβανία υποψήφια για ένταξη στην ΕΕ - “Περισσότερες μεταρρυθμίσεις”, το μήνυμα από Βρυξέλλες
24.06.14 18:18 από Aννα
» Ανοίγουν 600 θέσεις στη ΔΕΗ – Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις
24.06.14 18:15 από Aννα
» Συναγερμός ενόψει καύσωνα - Μέτρα προφύλαξης από την γ.γ. Πολιτικής Προστασίας - Τους 40 βαθμούς θα φτάσει η θερμοκρασία
24.06.14 18:12 από Aννα
» Κλειστό το Μετσόβιο μέχρι τη Δευτέρα, με απόφαση των διοικητικών υπαλλήλων
24.06.14 18:09 από Aννα
» Πρόσκληση του ΣΥΡΙΖΑ για την συγκρότηση Παλλαϊκού Μετώπου ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ
24.06.14 18:06 από Aννα
» Όλο το 24ωρο οι ηλεκτρονικές καταθέσεις δικογράφων
24.06.14 18:03 από Aννα
» Έλλη Κοκκίνου: Όλη η αλήθεια για το πρόβλημα της υγεία της
24.06.14 17:55 από Aννα
» HomeΕλλάδα ΧΟΡΗΓΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Θάλαμος αερίων για άλλη μία φορά η Αττική
24.06.14 17:51 από Aννα